Citat:
Originally posted by Ciffan@Jun 5 2008, 21:38
Hur har ni tänkt att de skulle jämföras?
Konsumentverket sätter upp ett fall och ser vem som löser det bäst?
Enskilda konsumenter som betygsätter? Jag tillhör i vart fall de skara som sällan ger kredit när saker fungerar - vilket jag kan beklaga. Men när något inte funkar kan jag berätta vitt och brett om det. Är inte problemet med de konsumentbetyg vi har idag att flertalet bygger på missnöjda kunder? Och vad gör en kund missnöjd? Jag tror inte alltid att det alltid är själva produkten eller tjänsten utan att resultatet inte blev vad jag hoppats på/drömt om.
Hur är det med er som tillverkar webbplatser - är det nöjdaste kunderna de som fått de tekniskt och utseendemässigt bästa sidorna och de missnöjda de som fått motsatsen?
Man har börjat ge betyg åt läkare och jag vet en som har högt betyg där. En mycket trevlig läkare som min mor gick till. Hon var mycket nöjd eftersom han tog sig tid och lyssnade. Problemet var bara att han missade en del saker som t ex en cancertumör. Det var en knuta som hon hade uppmärksammat honom på men som han grundligt förklarat bara var en fettknuta. Vid en rutinkontroll på sjukhuset tog hon i förbifarten upp det och jävlar vilken fast det blev - inom två veckor var hon opererad. Vi, hennes barn, ansåg att man borde anmäla läkaren för att inte fler skulle råka ut för samma sak men det ville hon inte "för han är ju så trevlig".
|
Advokater är som sagt svindyra, men risken att få en brännvinadvokat istället för stjärnadvokat är stor.. Räcker bara att du anlita jurist vid ett felköp, så kan du upp fuckad för resten av livet.
Dvs vi prisjemför när vi skall köpa prylar, men kvaltiés jemför inte när det handlar om tjänster som är mycket dyrare och blir det fel, så sitter man i klistret.