|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2005
|
Rent generellt skulle jag vilja tipsa om att ju mer nischad och tydlig din målgrupp är, desto lättare är det att tjäna pengar på besöken.
Varför? -Jo, om du inte har någon målgrupp får du förlita dig på kassa annonsörer och Adsense. Kassa annonsörer som inte har hög relevans för dina besökare kommer leda till dåliga ersättningar. Adsense som enda affärsmodell är dåligt pga. att det är farligt att lägga alla ägg i en korg.
Ang. Newyork.se som Grazzy nämnde så skulle jag inte tjäna så mycket på att berätta vad jag drar in på den eller hur? Dock kan man utan problem komma upp i en CPM på 100-300kr om man jobbar mot en mycket nischad och "köpsugen" målgrupp.
Tänk även på att affiliateprogram och Adsense inte är hela kakan. På en av mina andra sidor (tshirts.se) står traditionell bannerförsäljning för 70% av intäkterna. Bara att maila runt till butiker i din målgrupp och erbjuda dem en bra och riktad trafikkälla.
Tro mig, många nappar och du säkrar intäkten i 6/12/18/whatever månader beroende på hur ditt annonsavtal ser ut. Säkerhet och förutsägbarhet är guld värt.
|