Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-05, 20:25 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jun 5 2008, 19:42
Citat:
Originally posted by -Thir13teen@Jun 5 2008, 19:36
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jun 5 2008, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Jag undrar verkligen hur det känns att vara stolt över sitt land, att vara glad på nationaldagen och fira sitt land. Jag avundas verkligen norrmännen, amerikanerna och de andra.
I ett land där man skippar nationalsången på skolavslutningen för att inte reta upp någon så blir det nog aldrig något annat än en dröm, tyvärr.
Varför ska man vara stolt för sitt land? Ska man vara stolt över något är det väl vad man själv åstadkommit för sig själv, andra och jorden i stort och inte ett enstaka litet land.... Om det nu är så nödvändighet att vara stolt öht...

Vilken otrolig inställning Ska man bara vara stolt över vad man själv har åstadkommit? Jag ger fan i att ens kommentera.

Njae, men har man ingen del i det hela själv så känns det väl inte så nödvändigt att känna något alls. Det är snarare det som i förlängningen ger upphov till de negativa effekterna som stolthet har fått. Det som för det mesta förknippas med stolthet ger ofta upphov till ett grupptänkande vi och dom som inte är speciellt lyckat oavsett om det handlar om en arbetsplats eller ett land. Gillar personligen inte ordet öht. Därmed inte sagt att man inte kan vara glad för någon annans skull oavsett anledning om det nu var det du försökte antyda....

Jag är deprimerad nu.
Det finns det tydligen medicin mot. Men du kan vara lugn, jag ska heja på Sverige på tisdag nere i Salzburg.