Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-05, 14:14 #16
Thir13teens avatar
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thir13teens avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av martine
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
CSS + ID fungerar inte i Safari

Vad är det för trams? id fungerar utmärkt i Safari ända sedan de första versionerna (du kanske använder css fel som Thir13teen)

Eller menar du selektorn +? (Lite oklart uttryckt vad css+id betyder…)

En del mer avancerade pseudo-element som :first-letter fungerade däremot inte i den första versionen av Safari (som knappast används längre).

Thir13teen: Lär dig använda css korrekt, särskilt om du vill lära ut det, annars är risken stor att du får märkliga underliga "fel" helt oväntat. CSS är som en verktygslåda, desto fler verktyg du kan använda desto skickligare är du.
Du verkar vara en viktigpetter av sällan skådat slag, komplett med värdelös metafor om CSS som en verktygslåda och prat om att :first-letter inte fungerade i Safari 1 för att visa att du minsann kan allt om Internet.

I sann Sverige-anda ignorerar folk att jag sa att jag vill kunna förklara det så enkelt som möjligt för en nybörjare och hävdar att det är vilseledande, att jag inte kan CSS o.s.v. Det var precis vad jag väntade mig iofs.

Men jag vet hur jag ska skriva i min förklaring - att man ska börja enkelt med en av de två (class, that is) men sträva efter att använda båda korrekt.
Thir13teen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat