Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-05, 13:53 #7
markuseriksson markuseriksson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
markuseriksson markuseriksson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
Hej Niklas!
Jag är inte så hemma på DotNetNuke så du får väl vänta in någon annan som är det för just den delen.
Generellt så rekommenderar jag alltid en .htaccess. Har varit med om vissa webhotell som haft formulär för detta, men det är inte alltid det blir en korrekt 301:a som då blir inlagd. Så om du har möjlighet, skapa en .htaccess fil och gör ompekningen där.
Om de andra domänerna som du ska peka om inte redan finns i sökmotorerna så skulle jag inte lägga tid på att anmäla dom dit. Som skrivet ovan så talar du ju med en redirect om för sökmotorerna att sidan har flyttat. Det enda du möjligen åstadkommer är att någon tror att du sysslar med s k duplicate content (identiskt innehåll) på flera sajter vilket påverkar dig negativt.
Om huvuddomänen är A och de som pekas om till den är B-D så använder du i så fall domänerna B-D till den som skriver in en annan adress, inte för att synas bättre i sökmotorerna. Vill du att B-D ska synas bättre i sökmotorerna ska du istället lägga ner jobbet på att bygga separata sajter på dessa domäner. Om ingen av sajterna finns i sökmotorerna skulle jag rekommendera dig att lägga krutet på A istället och peka om B-D som beskrivet. Ett exempel på ompekning enligt detta resonemang är huvuddomänen www. webmasternetwork .se. Söker du på Google med kommandot site: www. webmasternetwork. se (ta bort mellanslagen) får du fram ett gäng undersidor. Söker du på site: www. wn. se får du inte fram något. Ändå kan du nå denna sajt genom att skriva in www. wn .se i din webbläsare, alltså 301 Redirect av www. wn .se till www. webmasternetwork .se.

Hoppas detta svar var till hjälp!
markuseriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat