Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-05, 09:30 #216
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Citat:
Originally posted by jimmie@Jun 4 2008, 19:14
Hej Magnus,

Ang. utbetalningarna förstår jag problematiken och den frustration det orsakar. Vi strävar alltid efter 10 dagars betalningstid men det är inte alltid möjligt. Vi instruerar säljarna att förklara för annonsörerna problemet med att ha en lång fakturatid. Vi är även hårdare med att skicka fakturor till inkasso.

En lösning på problemet kan vara att införa en extra utbetalning som sker kanske runt den 10e varje månad, men vi har inte tagit något sådant beslut ännu.

Jag tycker det är jättebra att vi vi får dessa synpunkter. Vi på Affiliator är långt från perfekta och ju mer tips, åsikter och "skäll" vi får så lär vi oss mer och det hjälper oss att bli bättre.
Ni har ju skapat problemet själva genom att inte titta i almanackan. Skickar man ut en faktura den 5 med 20 dagars betalningstid så kan ett barn räkna ut att den inte är betald den 24 då ni lämnar era utbetalningar till banken.
Att skylla ifrån sig internt på era säljare hjälper inte. Ger ni 20 dagar så måste ni anpassa systemet i andra ändan. Lämna gärna 20 dagars betalningstid till annonsörerna, det har jag inget emot, bara jag slipper vänta en extra månad på pengarna. Fem dagar max tycker jag pengarna kan få stanna hos er, allt utöver det är för mycket.
Ligger dessutom annonsören efter med att godkänna sales/leads så tar det ytterligare en månad extra. Då är vi uppe i tre månaders väntan.
Rullande utbetalningar, eller en extra utbetalningsdag, eller att ni flyttar den, eller att ni har olika dagar för olika program är receptet.
Det är roligt att ni på Affiliator tycker om kritik och respons, men de snabba svaren är förbehållna den offentliga debatten på WN.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat