Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jun 4 2008, 20:01
Det fungerar helt enkelt inte så som du beskriver i verkligheten. Inget är en självklarhet utan varje företag väljer själva hur de ska hantera sina kunder och vad som ingår i deras service. Ofta handlar det naturligtvis om resurser som i sin tur är relaterade till priset. Någon telefonsupport ingår väl inte hos One oavsett vad som händer? Nu vet jag ju inte heller vad som orsakat intrånget, om det är en brist hos One, i koden eller om någon kommit över lösenord på annan väg? Det är väl snarare där förtroendefrågan ligger.
|
Det är inget fel på koden eller en brist hos one utan de har kommit över lösenorden på ett annat sätt. Då vi vet vem det är.
Jag kan inte läsa någonstans att dom inte är tvugna att hjälpa till vid ett eventuellt "intrång".
http://www.one.com/sv/affaersvillkor
Hjälper de inte till så får man uppge det i avtalet.
Det är inte heller riktigt någon support.
Men visst om ett webbhotell skiter i sådana händelser och när förövaren fortfarande har tillgång till allt så får de skylla sig själva om vad som kan hända.
Förövaren kan lägga upp virus osv så att flera besökare skadas.