Ämne: Telefonnummer
Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-04, 20:23 #20
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Originally posted by jomper@Jun 4 2008, 10:31
När jag var liten hade vi ett nummer som även var tryckt på biljetterna till en stor färjelinje.

Det ringde folk ofta för att boka om, avboka, whatever. Tonårstrotsig och elak så lät jag alla boka om som de ville..
Hahaha! Va elakt!!

Presentkuriren flyttade och fick nytt nummer i somras. Ganska bra nummer som slutar på 000. Men gud så mycket konstiga samtal det kommer! Det måste vara mängder med företag som haft det här numret tidigare. Ofta får jag höra "Jaha, ja min telefonkatalog är ifrån 1987 så den är kanske lite inaktuell." Ya think!?

Många ska till en verkstad av något slag låter det som, andra till en annan webshop vilket har förbryllat mig ett antal gånger. De ringer och säger sitt namn och att de gjort en beställning som inte levererats. Ordernummer eller kundnummer minns de förstås inte. Och där sitter jag och letar och letar hur länge som helst efter deras order som naturligtvis inte finns hos oss utan hos ett helt annat företag.

Ganska många ringer och tror att de kommit till en turistbyrå, och när jag säger att de kommit fel så frågar de om inte jag ändå, eftersom jag bor i Göteborg, vet vad hotellet som ligger där eller där heter, och hur man hittar dit eller dit. Snäll som jag är tar jag på mig rollen som turistbyrå och sitter och söker på nätet efter kartor och telefonnummer eller vad de nu behöver.

Sen är det en äldre dam som brukar ringa och fråga efter Gun också, men hon är nog i en kategori för sig...

Kontentan: Bra nummer har sina nackdelar också...

Edit: Webshopen ifråga har jag kommit fram till ligger i en annan stad, så de slår rätt nummer men fel riktnummer. Eller glömmer riktnumret snarare.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat