Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-04, 20:02 #215
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Det här låter kanske löjligt för dem som är extremt organiserade och ordningsamma, och det finns förstås inget legitimt skäl för att inkomma för sent med betalning. Ändå är det mer än 1 gång som jag (tyvärr kan jag inte skylla på någon annan eftersom det är jag som betalar fakturorna) missat att lägga in dem i tid.

När man har en verksamhet som vår så kommer det otroligt många mail vissa dagar. Jag ser i ämnesfältet att det är en faktura från Affiliator men tänker "den ska jag skriva ut sedan när jag sitter vid "kontorsdatorn". En massa andra mail ska besvaras, telefonen ringer varm och naturligtvis ska beställningarna tas om hand. Vips har det kommit 100 nya mail och fakturamailet har hamnat på sidan 3 bland mailen. 10 dagar är så kort tid att ha på sig att betala också. Detta är nackdelen med att inte ha pappersfakturor, de läggs ju direkt i rätt hög. Samtidigt är det onödigt förstås.

Nu har jag aldrig varit månader sen med att betala, och det är aldrig medvetet. Men mitt förslag är att ni skickar ut påminnelser direkt, dagen efter förfallodatum. Då inser man snabbare att man missat inbetalningen och så hinner affiliatesen kanske få sina pengar?

Eller kanske en extra påminnelseservice för sådana som jag som måste hålla på med 1000 saker samtidigt, ett mail med "Nu ska fakturan vara betald i morgon - du har väl inte glömt registrera den?"

Ja- det är slarvigt, men det är så väldigt, väldigt lätt att Affiliators fakturor "försvinner i informationsflödet" faktiskt.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat