Argus.nu, det låter ju betryggande, att folk tar sina uppdrag seriöst här
Kan inte du göra ett experiment - lägg ut ett uppdrag och sätt ut en budget. Kolla sedan hur många som offererar betydligt under den budgeten. Gör väl inget, kanske du tänker, men jag vill inte betala mer än nödvändigt. Att den risken finns är tydligt dels med tanke på att det (hittills) skiljer en faktor fem mellan lägsta och högsta offert, och dels eftersom jag själv inte har en aning om vad som är ett rimligt pris.
FAQ:
Budget?
Se ovan.
Hur ska sidan fungera?
Jag tror ju att jag är en bra idé på spåren så jag vill inte avslöja för mycket. Förutom det som .pdf-en visar är det förstås tänkt att användarinfo ska lagras i en databas.
Datat som användare som registrerar sig anger ska också lagras i databaser, med möjlighet till databehandling i bakgrunden.
Nyheterna ska också komma från t.ex. en databas som jag lätt kan fylla genom att kopiera in text. Formatteringen till rätt mängd text innan "... läs mer" ska skötas automatiskt. Senast upplagd nyhet ska vara nr1, och näst senaste ska vara nr2. Gamla nyheter ska inte raderas, eftersom ett av menyvalen ska ge en lista på alla nyheter.
Datat i tabellen består av svaret på en en sql-fråga mot en annan databas(tabell) än nyheter och medelmsinfo.
Vad ska implementeras?
Jag hade tänkt sköta mycket av programmeringen själv. Det är inte bara en bra idé jag har

, jag vill lära mig göra bra "database-powered" websiter också.
Uppdraget går alltså ut på att leverera
* css/html skalet
* bakomliggande php som genererar det jag beskrivit i denna tråd och .pdf:en, samt sköter kopplingar till databaser
* tillräckligt med databaser och data för att demonstrera att det hela fungerar.
Alla menyvalen utom två ska lämnas utan funktion, dock ska några av/påaktiveras utifrån om man är inloggad eller ej. Ett menyval som aktiveras när man loggar in ska implementas att visa valfri text i rutan som tabellen finns i från början. Ett menyval som alltid funkar ska visa en lista på alla nyhetsrubriker i "tabellrutan".
Om ni behöver mer detaljer, ställ mer exakta frågor.
MVH
Novis.