Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-03, 22:24 #208
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Reg.datum: Oct 2004
Nu är personen som har skött utbetalningsdelen pappaledig och jag har tillfälligt ansvar för den delen from. första juni tom. sista augusti.

1. Bra fråga, dock blev du erbjuden en ny kopia av kontrolluppgifterna av supporten men du avböjde och sa att du hade löst det. Detta skedde i april dvs. i god tid före sista datum för deklarationen.

2. Vår person kollade förmodligen under fel tidsperiod först och såg inte betalningen.

3. Uppgifterna skickades till skatteverket, dock så blev vi en del av Getupdated under 2007 och vi blev tillsagda från ekonomi att vi skulle skicka kontrolluppgifterna under Getupdated. Sedan fick jag höra i efterhand att handläggaren som fått våra uppgifter sa att detta var fel men som vi förstod det skulle det ordnas ändå. Men uppenbarligen har det inte blivit gjort på rätt sätt. Jag kan tyvärr inte göra annat än att beklaga detta.

4. Jag förstår inte varför du ska få pengarna senare p.g.a. detta, du upptäckte i mars/april att uppgifterna inte var med på de förtryckta uppgifterna. Då ska man i enlighet med instruktionerna som kommer med din deklaration lägga till det för hand när man skickar in uppgifterna. Detta ska ske under fält 19 och finns ingen rad där man skriver in namnet på företaget man fick pengarna ifrån. Om du fyllde i ytterliggare information under "Övriga upplysningar" så leder det till att en handläggare undersökare det närmare och då kan det ta längre tid att få tillbaka sin skatteåterbäring.

Du får gärna maila mig med handläggarens motivering till varför du inte får dina pengar till midsommar så kan vi ta en diskussion och så kan jag kolla om vår ekonomiavdelning kan ta kontakt med personen hos skatteverket som fick uppgifterna och försöka lösa det den vägen.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat