Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
|
Finns såklart två sidor av myntet, vilket gör att det är svårt att helt ta ställning för exakt vad som borde få kommenteras och inte kommenteras. I vissa fall håller jag helt klart med Interface om att det i vissa fall är bra med lite konsumentupplysning (som t.ex. när en användare försöker kränga samma "unika" design till någon för fjärde gången). Det finns helt klart en del som försöker köra lite fulknep, men sen tycker jag inte att det ska finnas någon direkt gräns för vilken typ av sidor som ska få krängas heller. Förhoppningsvis lär sig en säljare som försöker sälja något undermåligt till ett allt för högt pris ganska fort att hans prisbild är skev när ingen nappar.
Men det bästa vore väl helt enkelt om det fanns en fast mall för hur en annons ska se ut - som det är idag är det alltför ofta knapphändig information i många annonser, vilket leder till missförstånd, ändringar, "ena-hit-och-andra-dit" osv. Nästan så man misstänker att vissa utelämnar info för att kunna "bumpa tråden i smyg" så att säga...
Så för att sammanfatta ovan något luddiga resonemang är att det är svårt att sätta en klar gräns på relevanta kommentarer och de som icke är det - men jag tycker inte man ska häva möjligheten att kommentera / fråga i en tråd.
Alternativet att ta betalt är helt klart ett alternativ som skulle sålla ut och självsanera rätt kraftigt.
Och btw så tro mig att "kunder" i en matvaruaffär kommenterar, ifrågasätter och ställer de mest konstiga frågor och kommentarer angående priser, varuplacering och gud vet allt till såväl personal som butikschef... Fenomenet är på intet sätt unikt här, om man säger så...
|