Äntligen flera som ställer sig till den lite kritiska delen av det hela!
1) Över min döda kropp att jag kommer betala några 12 k/år
"Det som vi alla har enats om är att slutkunden skall få statistik mailat från Adwordssystemet minst 1 gång per månad, och den skall innehålla alla de nyckeltal som kunden behöver för att kunna veta om de är nöjda eller inte d.v.s sökordet, Vistningar, Cpc, kostnad, medelposition."
Dags att tänka om kanske?
En mycket stor del av mina kunder & säkerligen arbetsgruppens och många andras kunder..
Sk!ter blankt i CPC, PPC EPC och BLA BLA BLA! dom är inte ens intresserade av det.
Dom köper en tjänst av oss och förväntar sig att det skal fungera.
Ärligt talat hur har ni tänkt?
Kunden är väl för f-n den SÄMST lämpade att avgöra om en adwords-rapport är bra!
Vem ska Utbilda kunden i alla begrepp och förkortningar och adwords-funktioner så att denne kan se bland alla siffror och CPC och CPC osv. och säga....
"Det har gått riktigt bra på Adwords denna månad!"!?!?
Edit:
Sen skulle det vara rätt kul om ni kunde definera vad som krävs
för att kunden ska "vara nöjd eller inte"....
Dont get me wrong here...
I dagsläget har jag en genomgång 1 gång i månaden
med samtliga kunder och det blir en "light-rapport"
I 95% av fallen har kunden redan från start satt en maxbudget/månad.
Vi går igenom hur vi ligger i förhållande till den...
Vilka sökord som går bra/mindre bra....
Har kunden fått några nya produkter/tjänster så vi kan lägga till fler sökord? mm.
Detta räcker oftast väldigt lååångt...
Åter igen hur ska en kund kunna avgöra bland alla cpc, ppc % osv
kunna avgöra vad som är bra eller inte!?!
Finnmera: Hur avgör ni själva om en "adwordsmånad" är lyckad
för en kund eller inte?
VÄND på steken istället!
Skapa en nämd dit man kan ANMÄLA företag som man tycker skött
sig illa inom seo/sponsradelänkar etc.