Nykomling
|
|
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 8
|
|
Nykomling
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 8
|
Hej Clonix.
I arbetsgruppen sitter dessa företag för att vi har bett dem göra det. Det är alltså SWEDMA som har tagit kontakt för att hitta samarbetspartners som ska hjälpa oss att arbeta fram etiska regler. Det är vi som står garant för att det är neutralt och opartiskt. Reglerna är inte till för att konkurrera ut varandra utan för att skapa minsta störning på marknaden.
Vi har lång erfarenhet av lägen då EU och politiker vill skapa lagar för att begränsa områden inom direktmarknadsföringsbranschen. Vi arbetar därför proaktivt och tar fram regler istället. På så sätt får marknaden sin egen reglering och slipper istället få på sig eventuella lagar som begränsar arbetet.
Hos SWEDMA sitter både köpare och leverantörer av DM. De som sitter i köpargruppen har fått se och kommentera kring de etiska reglerna. Som köpare har de insett värdet av och vill ha en reglering för att skapa trygghet för sig själva. Hos SWEDMA så arbetar vi även proaktivt med att utbilda köparna kring sök. Det skapar mer kunniga kunder, men också fler nya kunder som vill veta mer, men inte tidigare förstått hur de ska använda sig av sök i sina kampanjer.
Allt detta arbete gör vi ur ett neutralt perspektiv, vilket är mycket viktigt. Om enstaka företag går in och skapar egna regler så är opartiskheten väldigt tydlig. Men i det här fallet är det alltså helt tvärt om.
Mvh
Marianne
|