Citat:
Originally posted by Magnus_A@Jun 2 2008, 11:40
Defintionen på en domänpirat är väl en person som registrerar snarlika domännamn till ett befintligt i hopp om att kunna sälja dem vidare till den som använder det befintliga. Den definitionen uppfyller konsulten ifråga med råge. Han har inte haft några uppdrag av föreningen, inte varit medlem eller engagerad. Om han vill passa på att ge igen för att han inte fått det uppdrag han hoppats på så tycker jag inte att det förbättrar hans position.
|
Magnus_A - Jag trodde faktiskt mer om dig!
Du skriver:
Citat:
Jag har pratat med honom. Han är inte så pratglad, men han har inte sagt något om relationen utöver att han är besviken över att han inte fått uppdraget att göra om hemsidan. Det kan säkert finnas mer, som varken folk från föreningen eller han vill prata om. Hot känns inte rätt i denna fråga, vill helst kunna tala honom tillrätta. Kan ju vara gammalt groll som spökar.
|
Citat:
Som sagt, jag har frågat konsulten och han vill inte berätta mer. Det lämnar naturligtvis öppet för spekulationer om relationen mellan föreningen och honom, men vill man inte berätta så slipper man.
|
Ganska tydligt sitter du alltså inte med all information - men är ändå kapabel till att döma konsulten som buse och pirat!?
Sorry - sånt går bort för mig..