Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-02, 05:51 #40
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by patrikweb@Jun 1 2008, 23:52
Någon av dom talar ju inte sanning, har dom en fungerande reservkraft så skulle den automatisk startat och fungerat.

Så isåfall påstår dom att räddningtjänsten/brandkåren kom dit och sa att dom inte fick ha den igång och att isåfall var det räddningtjänsten som dödade 40.000 servrar.

Eller så har dom ingen redundant reservkraft som har fysisk skildakabelvägar eller som står helt skilda från varandra.

Eller kör räddningtjänsten någon standard sak att inget får köras förens allt verkligen har gått igenom.

Dom kanske inte förstår kostnaden att 40.000 servrar ligger nere, så om Ev1 vet att reservkraften fungerar utan att skada servrarna eller liknande så bör dom fundera vad kostnaden blir för avbrottet blir genom att låta det vara nere eller vad skadestånden skulle blivit att gå bryta mot ett beslut åt andra hållet.
De hallar jag har jobbat i som har diesel som sekundär har alla varit manuellt startade. Jag ser inget konstigt i det om man har bemanning 24/7.

Ett brandbefäl på en olycksplats kan be dig hoppa på ett ben (bildligt talat) och du är tvingad att göra som han säger. Om du inte inser det är det dags att vakna och släppa snorungementaliteten att ingen bestämmer över dig. Dessutom brukar en brand innebära att man använder vatten. Behöver jag tala om vad det innebär i sin tur?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat