Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-01, 18:36 #26
Karmans avatar
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
Karmans avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av EWM
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Jag har lämnat in en polisanmälan för ofredade, kommer göra samma sak emot företag som skicka spam till mig, dags att sätta ner foten och markera vad ens privata revir går.

Måste vara nåt typiskt svensk att utan att skämmas belasta polisväsendet med en massa nonsensanmälningar.
Tänk på att nån ska sitta och gå igenom skiten också.
Vad räknar du med att få ut av det ? Tror du på fullaste allvar att en förundersökning kommer att inledas?

Att göra en polisanmälan för att telefonförsäljare ringer efter kl. 21 .. Hör på det själv. Låter det sunt ?
Haha. Det är väl snarare typiskt svenskt (eller typiskt mänskligt?) att inte polisanmäla på grund av att inställningen att "polisen har viktigare saker för sig att göra". Då är det lika bra att anmäla, i värsta fall så förstår väl företaget att det är dags att se över vad för säljare de har.

Jag läste en rätt rolig krönika för några veckor sedan där Nackapolisen hyllades på grund av deras inställning att inget brott är för litet eller oviktigt och det backades upp med en av de högsta uppklarningsprocenten i Sverige. När en medborgare kontaktade chefen för Nackapolisen för att veta hur det låg till i ett ärende så bad de ofta om ursäkt för att de störde och att de förstod att det var mycket annat som tog tid. Chefens påtalade då vänligt men bestämt att de inte ska ha någon förståelse alls för att det tar tid och kopplade sedan vidare de som ringde till en utredare.

Relevant? Lite.
Karman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat