Språk du ska använda: PHP/MySQL
Koda sidan fint i HTML/CSS/AJAX och i divar inte frames.
Jag gjorde som dig, tog det stora steget först, jag började i oktober förra året. snart är ja klar med min community. Dock är det inte jag som kodar php, men jag hjälper till med databasen. Jag lär mig väldigt mycket php genom att ja jobbar ihop med han.
Det bästa är nog om du går ihop med en partner du verkligen vet att han också vill satsa. varför?
de blir mycket roligare.
Tappar du humöret en dag så jobbar han eller så peppar ni varandra.
Ni tappar inte sikt på målet.
ni kommer lära er mycket mer, dubbelt så snabbt och effektivt.
Men i efterhand så här så ångrar jag lite att ja gav mig på det stora projektet så tidigt. ja skulle gärna vilja ha gjort en community innan, nu blir det mycket korrigering och efter arbete. hade jag haft kunskap om allt ja redan gjort hitills hade sidan varit klar för 4 månadersen. 1 eller 2 månader har bara gått till att komma på lösningar åt vissa problem och lägga om design m.m.
Ta god tid på dig att strukturera upp allt, vad ska finnas på sidan, hur skall det se ut när man tex skapar en tråd på sidan, m.m. sådan man inte tänker på annars.
Men lycka till, garanterar dig att det är kul när ni kommit igång..
Men själv? nja, ja var det dom första månaderna och de va inte så kul, nu när sidan är typ klar så börjar ja få upp hopp om sidan

och de va som sagt inte så kul innan.
Men kämpa på!