Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
Ursprungligen postat av Johan G
Du menar att Norstedts, Hogia mfl som är de ledande på marknaden skulle inneha fel, varför används de i så fall av så många bokföringsbyråer-revisorer...
|
Att många använder ett program innebär inte att det är utan fel (jfr argument som: 1 miljon använder denna kräm...), jag har blivit varse om dessa felaktigheter via en redovisningsbyrå här i Västerås. De har påtalat felet för tillverkaren men tillverkaren nonchalerar detta. Dessutom finns det andra leverantörer som har bristande information om att backuper inte alltid görs, trots att en informationsruta säger att så gjorts. (Nu säger jag inte heller att SPCS är 100%)
|
OT: Har fö svuret över SPCS programvaror Admin, Bokslut, Skatt proffs, Anläggningsregister, Analys & klienthanterare i några år, jag har även vana från Nordstetds, Hogias, Winskatt, mfl programvaror....
För att återgå till det så jobbar jag som bekant i den branschen, bokföringsprogram kommer ut några gånger per år med uppdaterngar, och vad jag vet så ändrar ingen något program för kund utan att släppa en uppdatering...
Om backup gjorts ser man väl på mediet som man sparar backupen på ?
Däremot att ex v skatte-/bokföringsprogram räknar fel, program skriver över filer osv ser jag som ett mer betydande problem eftersom detta utan upptäkt leder till högre kostnad (skattetillägg) vilket i sin tur kan leda till indragen f-skatt, en missad backup går med lätthet att återskapa då underlaget för BR,RR, grund-/huvudbok finns kvar, ofta hinner man ju även ta nya backuper innan någon används....
För att lägga till pris jmf, mellan de större så är den marginel jmf, byrå programen, som säkert är en av anledningarna till att många använder SPCS, då det skiljer tusentals/tiotusentals kronor mellan dessa, som bekant får man vad man betalar för... (SPCS :angry: :angry: :angry: )