Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
Jag har tänkt en del på den här bloggen. Många av toppbloggarna har ett tema. Exempelvis modebloggarna har mode, prylbloggarna har sina prylar, tjockisarna har sitt bantningsprojekt, mammor och pappor har ofta sitt föräldraskap.
Jag tänkte först köra en temalös vardagsblogg som Schulman, eftersom jag gillar att skriva om lite allt möjligt. Det kanske fungerar för honom eftersom han är känd, umgås med kändisar och håller på med media. Så temat egentligen är kändisar/media.
Vad tror ni har jag snöat in för mycket på det här? Går det som okänd svensson att köra en vardagsblogg numera och ändå dra trafik eller blir det ointressant som läsare när man inte har någon relation till skribenten?
Sökmotormässigt är det väl mycket bättre att vara nischad inom vissa sökord istället för att skriva om allt? Tanken är då att jag istället splittrar bloggen i några fristående bloggar inom var sitt ämne som jag vill skriva om. Kanske en central blogg som är mer privat och vardagsmässig och om själva bloggandet. Det borde dessutom generera besökare från de olika bloggarna till varandra samt inlänkar.
Det enda jag är lite rädd för är att man begränsar sig och stänger ute många målgrupper om man nischar sig för mycket.
|