Ett tips till er som pillar med mms via mail är att inte lita på mobilnumret mms:et kommer ifrån. Det är en mailadress och kan vara fejkad. Vill ni vara säkra på vilket mobilnummer ett sms/mms kommer ifrån, kör en nummerlösning.
Det blir viss skillnad i kostnad tror jag... jag får iallafall specat på min faktura antal MMS och styckpris + datatrafiken det tar att skicka mms:en. Om man kör mot mailadress så slipper avsändaren styck-kostnaden för MMS.
Jag använder själv Cellsynt fast bara för sms än sålänge och tycker att det är en bra operatör, driftsäker och vettig att snacka med. Sen går det väl att ta emot MMS hos mosms.com också?
Jag kör själv med mms->mailadress och det funkar bra för de lösningar jag använder det till. Har satt upp ett script som kollar av en pop3-låda en gång i minuten, hämtar mailinnehåll och ploppar in i databasen. För att göra det lite halvsäkert så kör jag enligt principen
username.secretword@mindomän.se vilket gör att man inte kan skicka i någon annans namn om man inte vet användarens hemliga ord (typ ett andra lösenord som inte får vcara detsamma som det riktiga lösenordet eftersom det skickas på mailtrafik).
Om någon är intresserad av koden så säg till så lägger jag ut den någonstans :-)