Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2004
|
Det stämmer väl att det är nästintill omöjligt att komma med något helt revolutionerande nytt koncept men däremot så finns det väldigt mycket som redan finns och som kan vidareutvecklas och göras mycket bättre. Det finns populära tjänster som inte utvecklas och som därför blir utkonkurrerade längre fram av nya, bättre varianter.
För egen del måste jag väl tyvärr säga att det mestadels handlar om att skapa kommersiellt gångbara projekt. Inte för att jag gör allt för pengar men handlar det om tidskrävande projekt så måste de av naturliga skäl vara ekonomiskt försvarbara. Dock händer det att jag gör automatiska småtjänster mestadels för egen användning.
Kort sagt:
1. Har du en helt egen idé som du är ensam om (eller där konkurrenterna är relativt usla) och tror det finns behov av så kör hårt på den
2. Har du idéer som redan finns realiserade på ett bra sätt så se till att du har något eget och / eller göra det hela ännu bättre
3. Tänker du försöka dig på att mer eller mindre kopiera tjänster såsom Tradera, Blocket eller Myspace så tänk om