Med tanke på hur du pratar så låter det osannolikt med så många träffar, men iaf.. 50000 conn/dygn är inte så jobbigt. Det är ju cirka 0,58 träffar per sekund. Det skulle t.o.m en 166mhzare klara, om det nu bara är bilder, htmlsidor o.s.v. (eftersom du inte har något behov av ASP så tolkar jag det som att du inte kör något dynamiskt innehåll ö.h.t)
Kör in linux på den och låt den stå och tugga i nåt hörn. Finns 100-tals LAMP-guider på nätet, går inte att misslyckas, drar du in mandrake eller något så fixar den in php, apache, gd, freetype, mysql och allt du behöver automagiskt, är det något du undrar över är det bara dra iväg ett pm. Jag har löst ljudet på min server så här:
Har för närvarande 6 Diskar i burken som kyls med 1*120mm och 1*80mm plus 2*80mm för chassit(inblås och utblås). Så det blir ganska varmt och ganska högljutt, har därför ställt den på kontoret på nedervåningen, har alltid radio på så jag hör den inte, när jag sover så gör jag det på övervåningen med stängd dörr till kontoret så det spelar mig ingen roll