Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-25, 22:46 #1
Chidori Chidori är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Chidori Chidori är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Hej!
Jag söker en väldigt duktig och helst erfaren programmerare som kan skapa en Webshop åt mig som har följande funktioner m.m.

-Komplett orderhandtering med utskrift av faktura och order bekräftelse
-Import & export av produkter, kunddata, orderdata
-Stöd för elektronisk betalning med kreditkort och direkt betalningar till bank
-Nyhetsbrev funktion.
-Stöd för marknadsförings hos sökmotorer
-Möjlighet att kategorisera artiklar i flera nivåer, exempelvis huvud- och under kategori.
-Varu korg (kund vagn)
-Sök funktion som kan söka på produktens namn, artikelnummer, märke och beskrivnings text (med möjlighet att söka på avancerad nivå)
-Kunddatabas
-Webbaserad administration ?!?
-Webbbaserad designhantering av butikens utseende så som att byta ut samtliga bilder på ett lätt sätt (bra att ha vid tema ändringar vid t.ex. jul/midsommar)
-Webbaserad administration (bra eller dåligt? känner bara till denna funtion, rekomendera gärna bättre)
-Bild hantering, visa tydliga detaljbilder mm på produkterna
Möjlighet att visa upp massa olika bilder per artikel.
-Kampanj hantering (tidsbestämda erbjudanden som automatiskt stängs av)
-Direkt länk till produkter i butiken
-Lägsta order belopp
-Text och infosidor
-Sökmotoroptimeringsfunktion (optimering av butiken för sökmotorerna)
-Nyhets brev för medlemmar.
-Frakt hantering (utifrån hur mycket ordern väger/fri frakt vid en viss summa m.m)
-Artikelimport från databaser, excel ark mm
-Associera artiklar med varandra (ex. vis tillbehör etc)
-Möjlighet att se populära sökord från besökarna.
-Lager hantering (lager saldo som räknas ner), möjlighet att ta bort köp knapp vid "0" eller varna med popup.
-Inloggnings möjligheter för återkommande kunder.
-Rabatt kuponger (rabatt koder)
-Möjlighet att välja färg/längd m.m på produkter.
-Möjlighet för medlemmar att ladda upp egna bilder (storleks krav/automatisk storleks redigering) som måste granskas av mig innan de kommer visas. "Så här gjorde jag med denna produkt"-bilder.

Som ni ser så kommer det bli en rätt komplett avancerad shop, självklart är inte alla funktioner listade men jag skrev upp några jag kunde komma på.
Om jag skulle sätta exempel på hur pass bra jag vill att sidan ska bli kan den jämföras med webhallen.se dock så har webhallen vissa extremt avancerade funktioner som är onödiga som deras medlems sidor och medlems rabatt system etc.

Förutom alla funktioner på sidan så vill jag även att designen på den ska vara väldigt bra utförd (kanske blir tvungen att anlita en annan för detta), kan inte programmeraren utföra detta så vill jag att koden ska vara extremt lättläst och väl utförd så att en designer kan lätt och enkelt ändra på sidans utseende exakt som han eller hon vill.

Jag vill se tidigare referenser på utfört arbete (webshoppar helst) samt att personen/företaget i fråga ska vara lätt att diskutera och samarbeta med. Självklart kommer priset spela en stor roll så om möjligt ge mig en prisbild.

Börja med att skicka ett mail till mig med vem du är och har gjort etc. så ser vi vad som händer sedan.
[email protected]
Chidori är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat