Ämne: Webbserver
Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-07, 21:31 #2
morphius morphius är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
morphius morphius är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Om du inte har behov av windows 2003 server (asp & asp.net) så varför använda windows?
kör linux isonafall dock så ka jag inte ett jota linux så därför har linux kommit i skymundan för det verkar vara ganska mycket konfigurera Men jag är fel person att prata om linux.

jadu, skulle rekomendera 2gb ram Minst efter som ramminnet har sjunkit så mycket i pris så är det värt att lägga ner lite extra på ramet efter som annars dumpar os på hårddisken och det tar betydligt längre tid att ladda där ifrån. sen självklart Speglade 120gb? 200gb? diskar (sata) är att rekomendera.

Angående Amd ideerna skulle jag lägga på hyllan men en amd opteron alt 2x opteron.

jag kör själv intel xenon på alla servrar för där vet jag att jag får den stabilitet jag vill ha.

Ljudisolerin är något som inte existerar i min värld , utan jag har mina servrar instängda i skåp, men jag hade en gång en 2x700mhz som jag har kvar någonstans och den drivs av 2st intel orginal fläktar och man hör inte att den ens är på, Temp på 38grader.

/Johan H
morphius är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat