|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Apr 2003
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Apr 2003
|
Har nu äntligen tagit mig i kragen och ska nu skaffa en server att ha hemma i gaderoben. Har satt upp en nu på min stationära dator, bara för att testa innan jag inhandlar en till dator för att ha till server.
Ringde och frågade BBB om de hade några invädningar mot ett utnyttjande av 1000 GB/månad, och det hade de inte =).
Nu när jag ska köpa servern kommer dock lite frågor upp.
Är det värt att köpa Windows 2003 server? Har inga direkta behov i att jag måste köra ASP. Därför är frågan om jag inte lika gärna kan köra annat OP med Apache? Finns det några fördelar med att använda Windows 2003 server och ISS gentemot Apache?
Sedan undrar jag lite vad som kan behövas för en förbrukning av ungefär 30 GB per dygn med möjligen 50 000 connections per dygn?
Hur mycket RAM och Ghz (AMD) kan behövas?
Sedan kommer vi till den sista frågan, hur bör man ljudisolera datorn? Ska man lägga ner pengar på någon speciell låda eller något liknande? Hur har ni ordnat det? Dessutom undrar jag vad som kan behövas i ventilation? Hur många fläktar rekommenderas både inne och utanför chassit. Hur bör de vara placerade etc.
Tacksam för svar!
|