Citat:
Originally posted by Gustav@May 22 2008, 11:46
Jag fick samma mail och känner mig lite kluven. Det är bra att Kreditor informerar och tanken bakom utskicket är förmodligen att ge bättre service (vilket är bra). Men frågan är om mina kunder kommer att acceptera att få mail från tredje part överhuvudtaget. Vill Kreditor gå ut med information så bör den gå via mitt företag och inte via Kreditor. Det är en sak att få ett informationsmail från företaget som man handlar ifrån. Det är en helt annan sak att få mail från tredje part pga att man valde att handla i en butik mot faktura.
Juridiskt har Kreditor rätt att skicka ut mail. Mina kunder blir även kunder hos Kreditor. Men det är ingenting som jag gärna skyltar med. Keep it simple.
Men det hela tåls att diskutera med Kreditor innan man börjar bråka. Kreditor brukar lyssna på sina kunder.
|
Jag är skeptisk! Jag vill kunderna gå över mig, annars börja dom spelar oss emot varandra. Det blir nog Automatkabins Inkasso tjänst , dom har en tjänst som liknar kreditor. Jag brände mig dock när paycontrol fanns..
Kreditor är faktiskt duktiga på det dom gör..