Citat:
Ursprungligen postat av EWM
Citat:
Originally posted by -Jonas@May 21 2008, 23:17
Citat:
Ursprungligen postat av EWM
Att göra en polisanmälan för att telefonförsäljare ringer efter kl. 21 .. Hör på det själv. Låter det sunt ?
|
Perfekt, då kan du komma och natta mina barn som blir väckta utav dessa jävla idioter som ringer.
Vettigt folk i min närhet vet om att man inte bör ringa efter 20 om det är ytterst viktigt.
|
Nej tack. Jag har egna att natta.
Jag vänder mig mot fenomenet att polisanmäla allt möjligt i tid och otid. Försvarar inte telefonförsäljare, som jag själv tycker är avskyvärda. Trist att dom ringer så sent. Dra ur jacket, sänk signalen. Skäll ut mupparna. Agera på egen hand. Men blanda inte in farbror polisen!
Okynnesanmälningar är ett stort problem för polisen. Bespara dom era väckta barn. Det finns faktiskt viktigare saker. Som t ex att hitta nästa Engla-mördare innan det är för sent.
|
Polis uppmanar ju själv allmänheten att anmäla, och med en ny rikspolischef kommer dom dessutom bli effektivare, är lovat. :-)
Jag tro nog polisen kan hantera mängden allmäningar utan problem, dom får dessutom mer pengar i årets budget, dom skriver av alla brott ändå, även om det är allvarligare brott än telefonförsäljare som ringer, eller så ger man dom småbrottslingar straffslindring, för dom var så unga....
Jag tycker att man skall anmäla, för att markera att man bli störd och kränkt av folk ringer på dåliga tider, hur man dessutom tänker som telefonförsäljare när man ringer så sent är för mig intressant, knappas det mest optimala förhållande att inleda en affärsrealtion med någon, genom att den som står på anropsnummrets mottagarsida riskera bli sur och förbannad.
En annan lösning är en liberalare vapenlagstifning och Texas mentalitet, så kan medborgarna få lösa problemet sins i emallan själva..