Citat:
Originally posted by DAW@May 20 2008, 17:02
Hädanefter kommer jag vänligt men bestämt säga att varken jag eller någon i min familj är intresserade det första jag gör när en telefonförsäljare ringer, lyssnar dom ej så kommer jag be dom dra dit pepparn växer, med ett högst omoget och vulgärt språk. Telefonförsäljare måste vara ett av de minst uppskattade yrkena i Sverige, och det med bra anledning!
Jag ber moderatorn om ursäkt för att jag inte höll en "vettig" ton tidigare.
Ett NIX för mobilnummer kommer visst tas i drift när ovälkommna försäljningssamtal blir fler till mobiltelefoner. Såhär står det på NIX hemsida:
Citat:
Alla telefonnummer kan inte spärras. Till att börja med kan ännu endast telefonnummer till privata abonnemang i det fasta nätet spärras i NIX-Telefon. Detta innebär att ett mobiltelefonnummer inte kan spärras i NIX-Telefon.
Ett system för spärr av mobiltelefoner har utvecklats och kommer att tas i drift när försäljningssamtal som inte beställts blivit mer vanliga till mobiltelefoner.
|
Jag tycker det är dags att ta det där systemet i drift på momangen!
|
Lägg bara på luren istället, mycket effektivare och sedan skaffa en asterix, där man kan blockera telefonnummer. Våra mailprogram idag har spärrfunktioner emot oönskad reklam, men många moderna telefoner sakanr denna funktion. Telefonförsäljare kostar Svenska företag miljard belopp per år i förlorad produktion.
NIX är en dålig lösning, varför skall jag hålla på och krånga med detta för? Jag tycker att vill man ha telefonförsäljare i luren så får man anmäla detta till en myndigheter, därefter får telefonförsäljare ett tillstånd som gäller max 2 samtal inkl ej besvarade samtal, koppla sedan en avgift till varje tillstånd på säg 1000kr, så har man löst problemet, man skall inte behöva säga nej till slippa bli ofredad.