Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-19, 20:04 #47
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@May 19 2008, 06:45
Sen det här tramset att "det finns inga alternativ"....bara för att jag tycker jag tycker Masserati har en dålig försäljningskanal i Sverige så gör det ju inte att det är okej att sno en och säga "men dom får skylla sig själva", det ÄR ingen mänsklig rättighet att ha tillgång till all världens musik och film....
Det kanske är "trams" rent juridiskt. Det är självklart att du har rätt enligt lagen.

MEN verkligheten ser inte ut som du vill riktigt. Samma person som ALDRIG skulle tänka tanken att stjäla en femtioöring av en annan person kan glatt hyra in svart svart arbetskraft för en liten renovering hemma. Båda sakerna är olagliga men i folks rättsmedvetande är det en stor skillnad.

För mig är det samma sak med detta. Jag vet att det juridiskt är fel, men så länge som musikbranschen vägrar att anpassa sig till vad folk vill ha, just med dina argument: "Folk ska handla på våra villkor, för vi har RÄTT, därför struntar vi att ge folk vad dom efterfrågar", blir det i allafall stor skillnad rent moraliskt för mig... Fast det är formellt fel... :huh:

Det löjliga är att jag tror alla skulle tjäna på en bra, billig och laglig tjänst. Varje såld kopia kostar minimalt för försäljaren och volymerna skulle explodera om priset sjönk kraftigt...

Sedan gör du det "vanliga" felet att jämställa en digital kopia med att stjäla en vara. Det spelar inger roll hur många gånger branschen säger att det är stöld, det är inte stöld, det är ett brott mot upphovsrätten. Och att säga att varje digital nedladdning är en utebliven försäljning drar ju bara ett löjets skimmer över det hela. Misstänker att 90%(?) av nedladdningarna inte hade lett till en försäljning (inte med dagens priser i alla fall)
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat