Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-19, 08:45 #38
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by WebboT@May 19 2008, 08:14
Westman, om du inte har förstått att jag försvarar även ägare av bilder så får jag be om ursäkt för att ha varit otydilig.......du kan ju alltid backa i tråden och läsa igen.

Det där med "- Varför inte stämma Google också öhhh?.." är ju kvalificerat trams.
TPB har ju som SYFTE att sprida olagligt material. Dom är ju emot allt vad upphovsrätt heter. Om du inte har förstått det, ja då är det ju ingen ide att diskutera....
När det gäller Google så håller jag inte med om att det är så stor skillnad med tanke på att det inte är lagligt att länka till olagligt tillgängliggjort upphovsrättsskyddat material. Varför det är trams när man via Google kan man hitta mycket mer än vad man hittar i TPBs sökmotor är i mina ögon underligt. Google kan ju själva välja att sluta indexera alla dessa torrentsidor som länkar till olika torrentfiler men inte gör de det inte.

Ang. bilderna så var det den väsentliga skillnaden i hur UrL skyddar fotografers material kontra musik och film som jag avsåg, jag måste ha missat att du faktiskt noterat den. Att du står på innehavarnas sida generellt är det inget oklart med.

Jonny, jag ska inte behöva tala om det för Google. Har jag inte lagt till min sida hos dem så har jag inte gett dem tillåtelse att lagra kopior av den och inte heller valt att bli indexerad av dem. Google och andra index ska inte särbehandlas enligt min åsikt, lagarna gäller även för dem.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat