WebboT, varför vill du inte kommentera två saker? Den ena är att det är lagligt att kopiera bilder för privat bruk vilket jag och Uffe påpekat som väldigt konstigt i förhållande till film och musik. Det andra är att man faktiskt betalar en avgift för något som är olagligt. Det har påpekats i flera trådar men det tycker du tydligen att det är ok. Dubbelmoral eller? Går ju inte att jämföra med idrott som mig veterligen inte är olagligt och det finns heller ingen punktskatt avsedd för idrotten. Kopieringsavgiften är unik i sitt slag eftersom det inte är lagligt att göra en kopia om skivan är kopieringsskyddad t.ex. Inte ens om man gör en exakt klon tydligen.
Upphovsrätten gäller olika beroende på hur högt man skriker och MPAA och IFPI skriker som stressade grisar. Ingen skriker för fotografer och grafiska designers t.ex.
Uffe, bara för att Google indexerar allt så borde de inte friskrivas från de "brott" de begår. Om TPB letade upp alla länkar till filer på internet och indexerade dessa så tror jag inte att IFPI etc. skulle tycka att TPB var ok.
:lol:
PS. Jag har en licens för PhotoShop! Det du clonix.