Eftersom majoriteten här verkar vara
för att man ska ha rätt till att kopiera andras verk när det gäller musik och film, så antar jag att samma personer tycker att det är helt ok att kopiera hela webbplatser med innehåll och allt.
Webbdesigners bör allstså inte ha rätt till sina egna utvecklade verk tycker ni?
Nån sa tidigare när det gäller detta, att det är skillnad om man använder den stulna designen kommersiellt. Vem har sagt att den ska användas kommersiellt? Den som snor designen kanske bara ska använda den för personligt bruk. Slänga upp lite annonser på den och sen säga som TPB gör att man inte tjänar några pengar. Då är det ju inte kommersiellt om man inte tjänar nåt på det.
uffe_nordholm
Citat:
Till att börja med undrar jag varför svenska musiker/kompositörer skall ha pengar av mig, via privatkopieringsavgiften som ligger på CD- och DVD-skivor när jag köper några för att göra kopior av _mina egna_ bilder. Jag skapar något, gör kopior av detta skapande, och svenska musiker/kompositörer (som inte på något vis deltagit i mitt skapande) skall ha pengar av mig! Det samma gäller om jag tankar hem en Linux-distro: jag bränner den på skiva och svenska/kompositörer musiker får pengar av mig. Varför?
|
Varför ska jag via skatten betala pengar till skolor, bibliotek, idrottsanläggningar m.m. när jag varken har barn, gillar att läsa böcker och dessutom hatar sport?