Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-18, 23:55 #28
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Google respekterar för det mesta noindex eller user-agent disallow. Jag tror inte artisterna skulle ha något problem med TPB om de kunde lägga noindex på sina verk så att trackern exkluderade dem.

Jag är extremt kluven i frågan angående fildelning och torrents. Det är helt klart fel att bara ta något utan att betala för sig. Samtidigt så blir det fel när man kriminaliserar halva befolkningen. Kanske kan man lösa det hela genom att lägga en extra avgift på snabba bredbandsuppkopplingar (jag behöver inte 100mbit för att kolla mailen). Ungefär som man har gjort med kassettavgiften. Men även det blir lätt orättvist och problematiskt. Situationen känns helt enkelt olöslig.

Musik är relativt billigt att producera. Så vi kommer att få åtnjuta musik även om artisterna inte tjänar så bra med pengar i framtiden. Värre är det med film och TV-serier. Kontentan blir väl att vi får se Gandalf ringa Manpower med sin Nokia när Sauron invaderar Midgård. Vill ingen betala för filmen så får man proppa den full med reklam och produktplaceringar istället.

Att finansiera film endast genom biograferna går inte. Även om det gick runt ekonomsikt så är det inte alla filmer som ens visas på bioduken (och inga serier vad jag vet).

Edit: Typo
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat