Citat:
Originally posted by pokerstjärna@May 18 2008, 20:01
Vad jag vet eller tror så säljs dagstidningar i stora mängder.
|
Inte i närheten av vad de sålde för några år sedan. Plus att hela tidningsindustrin är på väg ner i backen eftersom företagen hellre lägger sina annonspengar på nätet. Enkelt förklarat.
Däremot är kvällstidningarna alltid duktiga på att räkna om och klura ut hur de kan köra sina rubriker som "Aftonbladet ökade igen i augusti*" vilket visar sig vara typ "*) bland bordtennisspelare i Säffle" vilket inte alltid framgår av artikeln.
IBMs konsulter, som i normala fall brukar vara fega och inte i onödan göra vågade uttalanden, konstaterade krasst att den traditionella annonseringen kommer försvinna under de närmaste fem åren. Fem. 5.
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrel...lease/22570.wss
Jag tror de har rätt. Tyvärr, säger jag för alla mina älskade kunder inom traditionell reklam & press som inte får ändan ur vagnen och klurar ut hur de ska kunna utnyttja alla nya affärsmöjligheter som uppstår tack vare ny teknik utan stretar emot och hoppas att de är tillbaka till 1985 när de öppnar ögonen igen.