Ämne: Banner block
Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-18, 13:11 #8
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av specialdelivery
Citat:
Ursprungligen postat av sasserdude
jag använder ad block på alla sidor eftersom den bara blockerar reklamen.. aldrig att den tar bort någon funktion så.. Men banners känns som att de kommer dö ut snart.. reklamen kommer integreras i webbplatsen på ett fiffigt och bra sätt.

de enda sidorna som ja ej har adblock på är 2 sidor, och det är 2 sidor som faktiskt reklamen intresserar mig..
Men du faller nog in i kategorin, "mer tekniskt kunniga". Men ändå intressant att det finns folk som använder det.
mjo, men om man skapar en hemsida som skall rikta sig till de tekniska ungdomarna så måste man ta ett steg längre..

Men detta med ad block går ju att gå runt, om man skapar reklamen helt anpassat till hemsidan. så kommer inte adblock på den.

Tex att vi har en sida som heter reklam.php
så kommer ordet reklam eller ad etc blockeras.
Så det räcker med att man lägger in ett script som byter namn på reklam.php varannan dag. hej.php kalles.php eken.php etc.

Då kommer din reklam synas, om nu inte användaren plockar bort reklamen för hand. men det kommer inte att blockeras direkt när du kommer in på sidan.

och alla affiliator program blockeras, men om man som sagt, gör reklam anpassat till sidan och har en deal med partnern så behövs inte affil program eller dylikt..

Då kommer alltså reklamen aldrig blockeras.. vad jag vet.. OM det inte sker manuellt.

men då hade jag nog blivit förbannad eftersom reklamen hela tiden kommer tillbaka.

Så det bästa är nog att göra reklam integrerad i sidan.. som inte medlemmen stör sig på.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat