Citat:
Originally posted by WebboT@May 18 2008, 10:21
Kul att se att det är så många som tycker att det är ok att kopiera andras arbete som musik, film och programvaror.
Sen dyker det upp trådar lite då och då där någon har fått sina bilder, texter eller rent av hela sajten kopierad.
Då är det helt plötsligt inte ok med kopierade verk.
För att citera Clonix lite längre upp i tråden:
"Alltid lika kul med dubbelmoralen som finns i detta land!"
|
Jag håller med.
Sen tycker jag att åtminstone människor som hänger här borde se att den ständiga jämförelsen med Google (och andra sökmotorer) fallerar, det är en jäkla skillnad på en sökmotor som indexerar sidor, där man har någon typ av ansvarig person/ansvarig utgivare, på TPB så laddar man upp en fil med enda syfte att begå brott mot upphovsrättslagen, det är ju självklart att dom kommer att finnas skyldiga, med all rätt, och jag tycker det är bra, jag laddar själv hem ibland (jag vet, dubbelmoral) men det moraliska förfall som råder, där dagens 15åringar inte ens inser ATT man gör fel, är skrämmande.
Det är också en uppenbar lögn när dom säger att dom inte tjänar pengar på det dom gör, det borde också människor här om någonstans se igenom, det är ju bara gå till er själva, om ni har någon typ av annonser på er sida, och sen gör en grov omräkning i antalet träffar dom har på sin sida...