Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-06, 23:48 #11
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Såg Village idag... inpirerad av den kan jag säga att Lastbryggan är "the store we do not talk about" på kontoret. Ointagligt produktutbud och överlägsen på de flesta områden.
Oj oj oj, stora ord... alltid kul att höra att man står högt i kurs hos sina kollegor/konkurrenter.

Citat:
Det om registreringen har du helt rätt i...helt onödigt. Vi har idag ett stort antal personer som registrerar sig men inte beställer (möjligt att de ändrat sig innan köpet med anledning av registreringsprocessen)
Knepigt att dom går igenom registreringen och ändå inte beställer, tycker att det borde vara tvärtom att dom lägger produkter i korgen och sen skippar att köpa för att dom måste registrera sig.

Citat:
Finns plats för fler tips och ideer på papperet så keep it coming!!!
Får väl inte ge för mycket goda tips till en konkurrent men som du själv skrev ovan så är marknaden ganska stor, dessutom vore det skönt om vi kunde vara ett gäng seriösa butiker som jobbar åt samma håll och alla mindre seriösa shoppar försvann, tror iof sig att det kommer att ske en ganska naturlig rensning på dom mindre shopparna som trodde att "bara jag säljer dildos" så kommer jag att bli miljonär. Riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte.

Några andra småsaker som jag saknar är fler betalningsalternativ. (Faktura, kreditkort...)
Krypterad (https) kassadel anser jag ser seriöst ut.

Sen vet jag inte hur ni har det med lagerhanteringen, jag har lagt mycket tid på att bygga strukturlager som gör produkter automatiskt inaktiva då dom är tillfälligt slut exempelvis, m.a.o allt du ser på Lastbryggan finns faktiskt på hyllan och kan levereras inom 24 timmar, jag tror att för att lyckas så måste man kunna erbjuda snabba och korrekta leveranser.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat