Citat:
Originally posted by Osiris@May 14 2008, 16:59
Träna _och_ stretcha.
Massor med folk som gymmar glömmer att stretcha ut ordentligt. En stel kropp är en snart skadad kropp.
|
Det beror på hur man ser det. Det har börjat komma mer och mer forskning som visar att strecha är rent ut sagt omöjligt. Musklerna går tillbaka till sin sega ställning igen efter 10-15 minuter. Jag fick höra det här för ett år sen och trodde det bara var skit men sluta strecha när jag gymmade enbart för jag var för lat och för trött för att strecha efter träningen men nu efter ett år så fick jag höra samma sak igen och då var det vetenskapligt bevisat att det bara är onödigt.
Jag strechar inte men lyssna inte på mig, strecha om du vill.
Sedan så är det som många säger att du måste träna magen också. Det måste vara en balans mellan ryggmusklerna och magmusklerna annars så får man rygg problem utav det.
Mitt råd är att du köper ett gymkort och börjar träna alla muskler, även bena. Det ser mest abra konstigt ut om du bara tränar ryggen och magen och när du tränar benen så börjar kroppen tillverka testosteron (har för mig det är det) som gör att du bygger muskler lättare.