Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-16, 14:13 #40
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Citat:
Originally posted by -Rickard@May 16 2008, 13:00
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
På dig låter det som att jag bara har stoppat huvudet i sandet och struntat i varningarna om att man har hittat 10 forum med iligalt innehåll.
Hur menar du då...

Citat:

Men i ditt fall så hade du ju fått en hel del varningar och möjlighet att försöka rätta till problemet, stämmer inte det?
Ja, att du sa att jag fått varningar och då är det ju bara att fixa alltihopa eller?

Ja exakt. Du säger att du fått varningar och du säger nu, efter avstägning, att du är skyldig. Vad är det du INTE kunda ha fixat innan avstägningen?

Självklart vet inte jag om det var rätt eller fel av Google att stänga av dig. Och jag förstår att du blir besviken på Google. Men att varna alla för Google Adsense, berätta att du har blivit avstängd och samtidigt att du var skyldig. Vad är det du vill förmedla?

(Mer allmänt riktat)
Det råder en hysteri över Googles sätt att hantera vissa som använder adsense. En rädsla blandad med avsky. Samtidigt så är det ingen som tänker bojkotta adsense efter som det ger bra inkomster. Vad ska man göra då?

denielos sammanfatter det bra:
Citat:
Man kan nog summera ihop till 2 st stora råd:

1: Bli inte beroende helt av adsense, ha en backup plan och använd inte endast adsense. Det bästa är om du kan hitta flera olika alternativa annons nätverk och inte använda Adsense över huvudtaget anser jag.

2: Men om du använder Adsense, se till att du har full kontroll var du lägger adsense reklam.
Och ett annan tips är att läsa villkoren innan man godkänner dem.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat