Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Jag kan ju inte granska 80 000 forum dagligen (vilket ju skulle krävas).
|
Det känns som om du har hängt upp dig på fel grej. Det är DU och Google som har haft ett avtal, inte dina forumanvändare och Google.
|
Alltså nu hänger jag inte med, JAG säger att jag har skyldigheten att granska alla forum varje dag, men att detta är en omöjlighet men det är min skyldighet (vet jag mkt väl om) eftersom avtalet är mellan MIG och Google.
Jag tycker inte jag hänger upp mig, utan att jag vet min skyldighet och att det har varit totalt omöjligt.
Alltså, robertsson. Jag vet mycket väl om att avtalet är mellan mig och Google och att det ska följas, det handlar egentligen inte om det.
Det handlar om att jag kom in i en situation där jag behövde någonform av aktiv hjälp av Google för att komma till rätta med det. För mig har det ju varit att vara Google Adsense eller inte vara.
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Jag tror att det enda som kommer hjälpa på sikt är att aktieägare börjar få nys om det här beteendet och ser de förlorade intäkterna som ett större problem än att googles annonsnätverk är 100% snövitt moraliskt.
|
Saken här är att jag har en helt enorm mängd stora, seriösa och bra forum. Vore det inte bättre om Google gjorde någon form av uppoffring för att ta till vara dessa annonsplatser och tjäna pengar?
Många av mina nya affiliates som jag fått den senaste tiden är jättenöjda och glada.
Dom kan väl sätta en gräns på vilka affiliate dom kan hjälpa och inte.