Ämne: VonAnka
Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-16, 07:55 #28
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Men en dedikerad server ger väl inga garantier, kan Bineros (används nu bara som exempel eftersom tråden handlar om dom) maskiner, virtuella eller riktiga, gå ner, så är det väl om något tecken på att inga garantier finns, dom tjänar ju onekligen sina pengar på att hålla dom igång.
Det är väl självklart så att man gör en avvägning mellan pris/prestanda, där en dedikerad server dessutom kanske innebär andra merkostnader, men det är väl klart som f-n att man ska ställa krav på sin tjänsteleverantör, jag kommer aldrig att förstå människor som säger "jaha...är det så...". Är man beroende av en eller ett flertal leverantörer för att en tjänst ska fungera (och det gör ju ingen skillnad med en dedikerad server, den ska ju stå någonstans, den ska ha ström, den ska ha lina...) så måste man väl ställa krav, rimliga krav, självklart,men krav, allt annat vore ju som att böja sig fram och bara be om att få bli....

edit: och jag håller med, så billiga är dom inte, dom har föredömliga villkor, men om man menar något annat än det när man säger "vänligast på webhotell" så vill jag å det bestämdaste uttrycka en avvikande åsikt även där...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat