Citat:
Ursprungligen postat av wooper
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@May 15 2008, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
pokerstjärna: Då föreslår jag att du mailar Binero och ber att få placeras på en annan server, vilket de har sagt att de gärna gör om man hör av sig.
|
Har även gjort detta både via mail och telefon.
grazzy: Vad dillar du om?
Bara för att man vill komma undan så billigt som möjligt betyder det inte att tjänsten inte är viktig.
Det behöver inte vara att man vill komma undan så billigt som möjligt heller, utan normalt sätt så kanske det räcker med ett webbhotell och ingenting mer?
Varför ska man då sitta och betala för dedikerade servrar?
|
Hur resonerar du nu?
Du gnäller om lite nertid och tjafsar om förlorade intäkter vid reklam. Är det SÅ viktigt borde du verkligen fundera på en annan lösning. Jag skulle i alla fall inte betala för reklam och "chansa" på att tekniken som genererar pengarna inte fungerar.
Tänk om.
|
Då ställer jag en motfråga:
Du ska hyra ett kontor som du ska kunna jobba ifrån.
Du är väldigt nöjd med ditt kontor och börjar inreda kontoret mer och mer och får det väldigt hemtrevligt. Tre månader senare har kylan och vintern kommit och då börjar ert och fleras kontor få problem med värmen i elementen.
Ni spenderar långa telefonköer och har e-post kontakt med fastighetsägaren.
- Han lovar att allt ska vara i sin ordning inom en viss tid som du accepterar men endå inte.
Efter den avtalade tiden så fixas problemet och värme har du i ditt kontor några veckor till nästa fel börjar (samma visa som ovan).
Du får än en gång värmen tillbaka och sedan strular det igen.
Nu säger fastighetsägaren att de kommer byta ut alla elementsystem till en elementmodellen hyper duper SXJH 47A.
Efter det lovar de att allt kommer att vara i sin ordning.
De drar av 4 månaders hyresäkning.
Härligt tänker du, nu behöver du inte byta kontor till ett annat och du har fått 4 månader gratis så varför ska man fundera på att byta kontor?
De håller vad de lovar och värmen kommer tillbaka.
Efter en månadstid så börjar mindre avbrott lite då och då du kan inte hålla informations möten och kundmöten pga av att det är så kallt.
Vad gör du?
Byter du till ett mycket dyrare kontor för att "dyrare är bättre"?
Eller kommer du stå vid din rätt att detta ska fixas?
Notera bara att detta är ett exempel, visst är det ett grovt exempel när man räknar pengar, men i stora hela så är det samma sak.
Hur mycket jag förlorar på att den är nere 25 min då jag har flest besökare?
Iom att det handlar om sales så vet jag inte, jag kan inte räkna på det, men det kan handla om tusenlappar det kan handla om 0kr.