Citat:
Originally posted by Marcin@May 14 2008, 18:41
TD-annonser skapar 404-fel på min sida pga att '+ uri +' läses som en URL snarare än en variabel i:
<script type="text/javascript">
var uri = 'http://impse.tradedoubler.com/imp?type(js)g(xxxxxx)a(xxxxxx)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('<sc'+'ript type="text/javascript" src="'+uri+'" charset="ISO-8859-1"></sc'+'ript>');
</script>
Felet uppstår inte på senaste FF eller IE. Tyvärr har space2u inte user agent i sina 404-loggar så varken jag eller space2u kan avgöra vilka webbläsare skapar felet.
Resultatet blir i alla fall att 404 anropas.
404 ser ut som alla andra sidor (med annonser) och därför blir det en loop. Nödlösningen är att ha en "ren" 404 så att det inte blir loop. Det avhjälper dock inte det initiala problemet.
|
Det är inget fel på TD-koden vad jag kan se. Det är iofs inte så smart av TD att välja variabelnamn som redan kan finnas på sidan som den exekveras i. Prova att byta ut variabelnamnet "uri" mot "td_uri".
I övrigt så känns det lite B att lägga på en slumpsiffra på slutet. Cachningen löses bättre på serversidan (no-cache exempelvis). Och varför substringa på slumptalet?
Instämmer med alltinggratis i att TDs kod ser lite amatörmässig ut...
Jag skulle heller aldrig själv våga använda mig av paranteser i URL:en på det sätt som TD gör. Kan man vara säker på att det verkligen fungerar i alla läsare? Paranteser är väl annars någonting man i vanliga fall behöver url-encoda?