Ämne: ComHem Modem
Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-14, 23:26 #10
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Har ringt in och aktiverat modemet från början.

Har nu lånat ett nytt modem från en kompis med exakt samma problem som innan och jag har aktiverat även detta modem.

Kollade lite i webb gui:t på modemet och märker under fliken status att den kollar vilken hastighet den kan ha och vilken channel mm. men om jag drar ut coax kabeln försvinner dessa uppgifter det måste ju betyda att modemet får kontakt med comhems utrustning.

Men jag får bara 192 ip från modemet och jag antar om allt är som det skall så skall jag få en skarp if direkt från comhem?

Sen när jag kollade med comhem supporten så säger dom att modet inte är online så det enda jag kan tänka mig (rätt mig om jag har fel) är att det är nått fel på kontakten mellan utrustningen i området och comhems servrar dhcp mm.

Tips?

Det bör ju inte vara fel på modemet iaf va?? (Tänker på om en tekniker skulle komma hit)

Off topic :
Såg i modemet att det tar till sig 42mbit down och 10mbit up kan det stämma att sånna tjänster kommer framigenom ser ju iaf ut som modemet klarar av det.

Murdocen :
Väldigt offtopic men skulle tro att du kan få 3g bredband från vilken operatör som helst utan bindningstid men då får du köpa modemet själv och det ligger väl runt en tusen lapp.
spyvingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat