Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
Jag kan nog tycka att en en hall kan vara en seriös hall även om den bara har UPSer och inte diesel... Många myndigheter och institutioner kör utan dieselkraft (bland annat många högskolor och där är det definitivt inte garderoberna). Har man inte behovet att servern absolut inte får gå ner efter mer än en halvtimmes spänningsbortfall (vilket ju är ganska ovanligt inne i storstäderna) så är det ju per definition onödigt att betala för dieselkraften eftersom man ändå inte har det behovet.
Och betala för det får man göra oavsett hur det är byggt från början... En hall med dieselreservkraft har haft störe investeringskostnader än en hall utan, och investeringarna ska betala sig.
Jag vågar påstå att skulle du bygga en hall som täcker upp alla tänkbara fel som kan uppstå, så oavsett hur du bygger den kommer du att få ta mer betalt än för en som nöjer sig med att täcka upp de "vanliga" felen. Och räcker det för de behoven man har så är ju den senare ett bättre val eftersom den kommer kunna hålla ett lägre pris än den förstnämda.
Men visst, om den förstnämda skulle vara billigare så är ju givetvis den ett bättre val. Vad som är ett bra pris beror ju på vilka krav och förväntningar man har i relation till vad man kan få på andra ställen.
Har jag behov för en Skoda är det ju ingen bra idé att köpa en BMW, precis på samma sätt så har jag behov för en BMW så kan jag inte betala för en Skoda.
Sedan finns det ju ställen där man får en Skoda och får betala för en BMW...
|