|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2008
|
Men det kanske är dags att börja ifrågasätta hela begreppet med "ond tro", det antyder på något sätt att det skulle ligga något olagligt bakom (eftersom det normalt sätt används vid köp av stulna föremål)
VARFÖR ska jag kunna uppvisa ett annat syfte en det rent ekonomiska, det var ju längesen internet var ett hobbyprojekt, we are all in it to win it, är det någon som tvivlar på att Volvo har mer resurser och bättre möjligheter att registrera sin domän än vad jag har vid varje givet tillfälle, är det då orättvist om dom misslyckas ? Det är ungefär som att det skulle vara olagligt att köpa aktier i syfte att sälja, om Volvo missar att köpa 10.000 aktier i Renault så kan dom ju inte gå till köparen och säga: dom där skulle nog vi ha..
Och då blir frågan som jag sagt förut, vad vi vill att internet ska vara, men det får ju vara "antingen eller"...antingen får man ju göra en prövning INNAN domänen tilldelas (vilket väl inte är riktigt hållbart) som köpare, eller investerare om det nu är så, måste man ju kunna känna sig trygg i sitt ägande, det finns ju INGEN som utvecklar något om risken finns att det imorgon är någon som kommer och säger att siten man utvecklat ska återtas för att...(och det ÄR ju väldigt godtyckligt, om någon Braun nu t.ex. reggat den domänen och sen gift sig med Andersson och bytt namn, vad hade hänt då ? Eller ska vi sluta pröva om siten drar in mer än xx tusen i månaden, eller ska vi ställa krav på innehåll...det håller aldrig)
Alternativt så återgår vi till som det var ett tag (om jag inte minns fel) att alla "privata" siter (eller utan kommersiellt intresse då) ligger under en egen TLD.
släpp fångarna loss det är vår...
|