|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
Jag säger nog som al'Thor, men med en annan motivering.
Idag sker en mycket stor del av allt snappande av domäner på grund av PR och inlänkskraft av domäner - många gånger har dessa faktorer större del i ett snappat namn än domänens lydelse i sig självt.
Det är även så (som jag så många gånger tidigare sagt) ingen självklarhet att ett företag med skyddat varumärke har någon rätt till NÅGON domän överhuvudtaget - och jag uttrycker alltså inte någon åsikt om detta - men så är det!!
Varumärken ÄR INTE samma sak som domäner
Det är ju sannolikt också så att den sökande i detta ATF själva valt att inte förnya domänen ifråga, då de numera fusionerats och heter någonting annat än domänens lydelse.
Sett till det ska det bli intressant att se vilket utfall ATFen ger - med tanke på att Name Navigation flera tillfällen just hävdat att de idkar en verksamhet som bygger på sökmotor- och typingenererande verksamhet och "lever på" klicken detta genererar - och även fått detta som godkänt intresse" i ATFer.
Sen känner jag mig som en uppdragsbar kanin varanda gång jag upprepar (denna gång för tartareandesire) - Det är inte varumärkesintrång att registrera och inneha ett domännamn! - du kan endast göra intrång i ett varumärke om du använder domänen genom att inkräkta på varumärkesinnehavarens skyddade klasser. - Däremot bör du kunna uppvisa eget intresse i domänen vid ATF. (Vad som godtas som skäligt intresse har visat sig olika i olika ATFer)
Och för att bespara oss alla en massa tjafs om oetiska registreringar - så gör jag ingen värdering i detta fall och misstänker starkt att Posse i det här fallet var måttligt ointresserad av domänen i sig och mer intresserad av den PR och inlänkboost den aktuella domänen möjligen medförde i början av hans registrering.
Hursomhelst ser jag fortsättningen som intressant.
Edit: syftningsfel
|