Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-11, 19:36 #27
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av sasserdude
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
70k blir många timmar för någon som jobbar gratis, men blir bara 1.8-2.5 veckor med normal debiteringsgrad i den HÖGKONJUNKTUR som just nu råder. Hittar du någon som gör sidan för 2000kr så är det alltså någon som trots rådande läge inte har andra kunder....hmmm, dags att dra öronen åt sig.
Ja eller så gör man det som ett extra hobby projekt och lite extra små pengar.
Även om det är en hobby och man gör det mycket för att man tycker att det är kul och kanske inte är beroende av det för att dra in pengar till hyran tycker jag ändå att man ska fundera över vad ens tid är värd. Att man tycker att jobbet är kul betyder inte att man behöver jobba nästan gratis. Om man hjälper ett företag med något som kommer att spara/tjäna det företaget pengar tycker jag att man ska ta rimligt betalt för det, oavsett om man gör det för att man tycker att det är kul eller ej. Vad som är rimligt är såklart individuellt men om man inte är i akut behov av pengar tycker jag inte att man ska sälja sig för kaffepengar och bjuda vinstdrivande företag på en massa timmar som man skulle kunna göra något annat med (även om man tycker att det är kul).
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat