Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-10, 17:59 #23
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Aaaaargh.. ett RIKTIGT företag har kostnader. Jag har inte testat logga in på gratisbio.se men om de har NÅGON form av funktionalitet så skulle jag säga att utvecklingstiden säkert ligger runt 100 timmar.

- startup (skapa databaser, filstruktur osv)
- design
- htmluppkodning
- utveckling
- javascript
- test och korrigering
-dokumentation
-kundkommunikation, kravspecar/korrigeringar

Om det dessutom är ett företag som har gjort det (ni vet ett sånt där med aktiekapital, ett kontor, ett telefonnummer man kan ringa dem på under kontorstid etc) så har de garanterat en del overhead i form av projektledning och internkommunikation.

Inget vettigt konsultföretag "återsäljer" kod de har skrivit tidigare. Om de har skrivit en liknande site en gång så visst kanske de återanvänder kod men det är inget som kunden drar nytta av. Att köpa ett liknande projekt av ett konsultföretag innebär att du köper supportmöjligheter, vidareutvecklingsmöjligheter samt rättigheten att få en unik site (till skillnad från om du laddar hem ett gratis- eller eller opensource-script).

Jag får lätt ihop ovanstående till ett ordervärde på 70000. Om någon vill göra det billigare så går det såklart bra, frågan är bara om man får samma produkt när uppdraget är slutfört.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat